Zespół pomocy
psychologiczno-pedagogicznej

Konsultacje dla rodziców i opiekunów dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej, opinii z poradni, orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego oraz innych potrzeb uczniów prowadzą:

  • dla uczniów klas 4-8 pedagog terapeuta Barbara Pustelnik,
  • dla uczniów klas 0-3 pedagog specjalny Dawid Szpryngiel.

Istnieje także możliwość bezpośredniego kontaktu ze specjalistami: psychologami, logopedami i terapeutami. 

Konsultacje specjalistów z rodzicami po umówieniu przez dziennik elektroniczny Librus.

Działania terapeutyczne

Psycholog szkolny zapewnia Uczniom wsparcie emocjonalne na terenie szkoły oraz wspomaga Rodziców i Nauczycieli w procesie wychowania.

Podstawową wartością dla psychologa jest dobro Dziecka.

Zadania i obowiązki psychologa szkolnego:

  1. Udzielanie indywidualnej pomocy psychologicznej Uczniom:
  • Prowadzenie wstępnych działań diagnostycznych w celu określenia przyczyn trudności a także oceny mocnych stron w sferze emocjonalno-społecznej oraz poznawczej Uczniów (obserwacje w klasie, spotkania indywidualne z uczniami, kwestionariusze, konsultacje z Nauczycielami oraz wywiady z Rodzicami).
  • Prowadzenie doraźnych konsultacji indywidualnych dla Uczniów potrzebujących wsparcia w rozwoju poznawczym i emocjonalno-społecznym.
  • Prowadzenie interwencji psychologicznych w sytuacjach konfliktów rówieśniczych, kryzysów emocjonalnych Ucznia.
  • Prowadzenie zajęć z obszaru terapii psychologicznej dla dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi (posiadającymi opinie i orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego).
  • Kierowanie Uczniów do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej lub na terapię zewnętrzną w zależności od potrzeb, przygotowywanie opinii psychologicznej o Uczniach.
  1. Udzielanie grupowego wsparcia psychologicznego:
  • Sprawowanie opieki psychologicznej nad powierzoną sobie klasą:
    • prowadzenie lekcji z obszaru edukacji emocjonalnej i społecznej, a także propagowanie wartości tj. szacunek i życzliwość do drugiego człowieka, tolerancja, uczciwość i odpowiedzialność za swoje zachowanie,
    • monitorowanie zachodzących w klasie zjawisk społecznych zarówno pozytywnych jak i niepokojących  oraz konsultowanie ich z wychowawcą w celu zaplanowania adekwatnych dla klasy interwencji.
  • Prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych z elementami treningu umiejętności społecznych dla grup Uczniów przeżywających różnego rodzaju trudności w sferze emocjonalno-społecznej.
  1. Udzielanie wsparcia psychologicznego Nauczycielom i Rodzicom:
  • Pomoc i wsparcie w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz ścisła współpraca z Nauczycielami a zwłaszcza Wychowawcami, Pedagogami oraz Dyrekcją szkoły. Prowadzenie warsztatów z obszaru psychologii komunikacji, rozwojowej i wychowawczej w miarę zgłaszanego zapotrzebowania i możliwości czasowych psychologa.
  • Doraźne wsparcie Rodzica i pomoc psychologiczna w trudnościach wychowawczych Dziecka, które mają związek ze środowiskiem szkolnym.
  • Współpraca w zespole psychologiczno-pedagogicznym, pomoc w opracowaniu dokumentacji (Wopfu i IPET) dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

Terapia integracji sensorycznej polega na dostarczeniu w sposób kontrolowany odpowiedniej ilości bodźców zmysłowych tak, aby dziecko tworząc reakcję adaptacyjną poprawiło integrację tych bodźców. Zadaniem terapii jest dostarczenie dziecku podczas jego aktywności ruchowej kontrolowanej przez terapeutę ilości i jakości bodźców sensorycznych wywołujących poprawę przetwarzania sensorycznego.

Terapia odbywa się na specjalnej wyposażonej sali terapeutycznej. Sprzęt do SI pozwala dzieciom lepiej poznać swoje ciało, poprawić zdolności ruchowe oraz manualne, a także w wielu przypadkach – osiągnąć większą samodzielność.

Dodatkowe informacje

Barbara Pustelnik – pedagog terapeuta,
przewodnicząca zespołu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • poniedziałek 10.30 – 11.45 (budynek A), 12.00 – 16.45 (budynek B)
  • wtorek 9.00 – 16.00 (budynek B)
  • środa 10.00 – 11.45 (budynek A), 12:00-15.00 (budynek B)
  • czwartek 10.00 – 10.50 (budynek B), 11.00 – 16.00 (budynek A)
  • piątek 9.00 – 10.00 (budynek A), 10.10-15.00 (budynek B)

(budynek A: klasy 0-3; budynek B: klasy 4-8)

Joanna Frąckiewicz – logopeda
  • poniedziałek – piątek 8.00 – 15.00
Sylwia Gąsiorowska – psycholog klas 0-3

(opieka psychologiczna dla klas 0A, OB, 1D, 2A, 2B)

  • wtorek 8.45 – 14.15
Anna Jastrzębska – psycholog klas 0-3

(opieka psychologiczna dla klas 1A, 1B, 1C, 2C, 2D, 3A, 3B, 3C, 3D)

  • poniedziałek 8.00 – 16.00
  • wtorek 8.00 – 15.00
  • środa 8.00 – 15.00
  • czwartek 8.00 – 12.00
 

Terapeuci

Barbara Pustelnik

Barbara Pustelnik

PEDAGOG TERAPEUTA, PRZEWODNICZĄCA ZESPOŁU

Joanna Frąckiewicz

Joanna Frąckiewicz

LOGOPEDA

user-1699635_640-Obraz janjf93 z Pixabay

Dawid Szpryngiel

PEDAGOG SPECJALNY

Sylwia Gąsiorowska

Sylwia Gąsiorowska

PSYCHOLOG (KLASY 0-3)

user-1699635_640-Obraz janjf93 z Pixabay

Anna Jastrzębska

PSYCHOLOG (KLASY 0-3)

user-1699635_640-Obraz janjf93 z Pixabay

Ilona Nijakowska

PSYCHOLOG (KLASY 4-8)

Aleksandra Robakowska

Aleksandra Robakowska

TERAPIA SI, TERAPIA RĘKI, TERAPIA TOMATISA

Brygida Witan

Brygida Młynarska

TERAPIA TOMATISA, LOGOPEDA

user-1699635_640-Obraz janjf93 z Pixabay

Monika Dufaj

TERAPIA TOMATISA

Aktualności
Ostatnie wydarzenia z życia szkoły.
Sprawdź
Informacje kontaktowe
  • Ul. Gwintowa 3 00–704 Warszawa
  • 22 8412876
  • sekretariat.szkolywarszawa@pijarzy.pl