PODLASKA WIELOWYZNANIOWOŚĆ – KL. 7a i KL. 8a

2. 10. 2024 r. wybraliśmy się wspólnie z naszymi opiekunami na wycieczkę jednodniową ,,Podlaska wielowyznaniowość”.

Odbyliśmy podróż do Supraśla, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Ikon. Miejsce, to zostało utworzone na miejscu prawosławnego monasteru. Mieliśmy okazję podziwiać cudowne ikony,  czyli obrazy sakralne, charakterystyczne dla chrześcijańskich kościołów wschodnich, przy dźwiękach muzyki chóralnej. Do świata ikon zaprosiła nas Pani przewodnik, która przybliżyła nam ich  historię.  W sali warsztatowej mieliśmy okazję, poznać proces powstawania ikony. Każdy z nas napisał własną ikonę, którą mógł zabrać na pamiątkę.

Następnie udaliśmy się do Kruszynian, uroczej miejscowości, gdzie zwiedziliśmy Meczet Polskich Tatarów. Poznaliśmy Pana Dżemila, który opowiedział nam o tym miejscu.

Zjedliśmy również pyszny obiad w Jurcie Tatarskiej i mieliśmy okazję podziwiać piękno podlaskiej przyrody.

Nie zabrakło również miejsca na aktywności sportowe i integrację klasową na polu tatarskim.

Zachęcamy Was byście odwiedzili, to cudowne miejsce.

Uczniowie kl. 7a i kl. 8a

Comments are closed.
Aktualności
Ostatnie wydarzenia z życia szkoły.